Mums! De här fruktremmarna är för både barn och vuxna. Vi lagar dem främst när barnen ska få något lite extra lyxigt, som exempelvis som godis till påskägget. Som vanligt lördagsgodis ger vi snarare nötter, torkad frukt eller mörk choklad, men när vi väl anstränger oss lite och gör sådana här remmar så är det så uppskattat! Det är inte alls svårt, men tar lite tid och man behöver vara lite uppmärksam och hålla koll medan de torkas i ugnen.

Fruktremmar (Paleo, AIP)

Förberedelser 10 minuter
Total tid 4 t 10 minuter
Måltid Godis
Kök AIP, Paleo
Portioner 20 stycken

Ingredienser
  

  • 200 gram Frukt (tex mango och papaya på bilden, men det går också med exempelvis bär)
  • 1 st banan
  • 1 msk citron (pressad citron)

Instruktioner
 

  • Mixa samman frukt eller bär med bananen.
  • Stryk på i ett tunt lager på ett bakplåtspapper
  • Sätt in i ugnen på ca 50-75 grader. Sätt luckan på glänt med hjälp av en stekspade. Vänta, och känn på fruktmassan regelbundet för att se hur det går. I vår ugn tar det cirka 4 timmar, men det är väldigt olika beroende på ugn. När massan är fast, men inte helt torr, är det klart.
  • Låt svalna. Lossa sedan den fasta fruktlagret från bakplåtspappret, klipp i långa remsor och rulla till "kringlor".

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Recipe Rating