I grönsaker finns det polyfenoler och fibrer som påverkar vår tarmflora/mikroflora. Vad finns det för olika typer av prebiotiska fibrer i grönsaker? Mår alla bra av att äta så mycket grönsaker som möjligt och vad gäller om du har IBS (irriterad tarm)? Hur påverkar olika kostupplägg sammansättningen mellan olika bakteriestammar i tarmfloran?

In och lyssna!!!

Prenumerera på podden i din podcast-app.

Eller lyssna online här (välj listen in browser on du lyssnar från mobilen):

I förra avsnittet (nummer 38) pratade vi av andra aspekter av varför grönsaker är bra för hälsan.

Här hittar du information om alla våra tidigare avsnitt.

Det här avsnittet presenteras i samarbete med Gröna gårdar, som levererar ekologiskt gräsbeteskött från 40 gårdar i västsverige. Om du lyssnar på avsnittet får du en rabattkod om du är förstagångskund. In och lyssna.

Vill du ha mer information från oss?

* Prenumerera på podcasten via Itunes/din podcast-app, https://itunes.apple.com/se/podcast/paleoteket/id1160256294?mt=2, www.soundcloud.com/paleoteket eller i din Podcast-app. Eller sök på ”Paleoteket – läkande kost och livsstil”.
* Prenumerera på vårt nyhetsbrev på www.paleoteket.se
* Följ oss på Facebook
* Följ oss på Instagram

Dela gärna detta inlägg